چگونه سالم زندگی کنیم | فیلم

بسیاری از افرادی که بیماری‌های جدی دارند، حاضرند هر چیزی بدهند تا یک روز را با سلامتی زندگی کنند. برای سالم زندگی کردن و بی‌ترین استفاده از امکاناتی که در اختیار شما قرار داده شده است.

یکی از مشکلات بزرگ تغییر سبک زندگی در زمینه‌ تغذیه، یافتن مواد غذایی سالم برای جایگزین کردن مواد غذایی همیشگی برنامه‌ غذایی است. برای این کار شما باید با مصرف مواد غذایی سالم و جدید شروع کنید و ۴ هفته صبر کنید تا مصرف این مواد غذایی با ذائقه‌تان منطبق شود.

ولی برای سالم زندگی کردن تنها تغذیه سالم مهم نیست؛ اگر می‌خواهید عادت‌های سالمی در پیش بگیرید باید یاد بگیرید که این تغییرات را به تدریج و کم‌کم وارد زندگی‌تان کنید. نباید انتظار داشته باشید که یک شبه نتیجه‌ تغییرات را مشاهده کنید.

چند توصیه ای که در این ویدئو آمده را جدی بگیرید:

وقت زیادی را در طول روز صرف رایانه نکنید

دنیای امروز شاید باعث شود حجم زیادی از اطلاعات در آن واحد وارد مغز شود اما باید بسیار مراقب بود که مسائل مختلف را وارد مغز نکنیم چرا که این کار کیفیت ارتباط سلول‌های مغز را دچار اختلال می‌کند. به قول پروفسور سمیعی، مغزتان را مشوش نکنید، خود و کودکانتان را از کامپیوتر دور کنید.

نگذارید به اضافه وزن و چاقی مبتلا شوید

اضافه وزن و چاقی به‌عنوان یکی از بلایای قرن شناخته شده که عوارض ناشی از آن زندگی را با مخاطرات ریز و درشت روبه‌رو می کند.دریافت مواد غذایی، هزینه کردن انرژی و فعالیت بدنی دو موضوع مهمی است که با این مشکل فراگیر ارتباط مستقیمی دارد.

در دهه‌های اخیر، شیوه‌هایی که افراد برای زندگی خود برگزیده‌اند باعث شده است صرف انرژی‌های وارد شده به بدن کاهش یابد ولی دریافت مواد غذایی افزایش پیدا کرده است.

روز خود را با ورزش شروع کنید و بدنسازی کنید

حتی اگر اینقدر انگیزه ندارید که یک برنامه ورزشی را شروع کنید، چند تمرین کوتاه اما قوی در طول روز انجام دهید. از پله‌ها استفاده کنید، پیاده‌روی کنید، با سرعت بیشتری خانه را تمیز کنید. کمی ورزش هم از ورزش نکردن بهتر است. کالری می‌سوزاند و انگیزه می‌دهد که مدت طولانی‌تری ورزش کنید. همچنین سعی کنید حتی با امکانات کم بدنسازی کنید تا بدنی سالم داشته باشید.

با اتوبوس به مدرسه نروید

همواره سعی کنید با اتوبوس و وسایل نقلیه به مدرسه یا سرکار نروید و از وسیله هایی استفاده کنید که باعث تحرک و افزایش سوخت و ساز شما در طول مسیر شود.

دوچرخه سواری کنید

رکاب زدن دوچرخه علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، تمرینی عالی برای ذهن و روان‌تان نیز هست. مطالعات گوناگونی نشان داده، دوچرخه سواری، ساختارهای مهم مغز را گسترش می‌دهد و بنابراین شما می‌توانید سریع‌تر فکر کنید، بیشتر به‌خاطر بسپارید و احساس شادابی بیشتری کنید.

اسکیت سواری کنید

اغلب کسانی که به تمرین هوازی منظم  میپردازند میخواهند استرس و مشکلاتشان را فراموش کنند و تحقیقات نشان داده  تمرینات منظم هوازی در درمان افسردگی نقش دارد. در کل میتوان گفت تمرینات منظم هوازی موجب تقویت روحیه می شود و اخلاق را بهتر میکند و این شکل سالم کاهش استرس است. اسکیت سواری دقیقاً این مزایا را برای شما به همراه دارد.

هوای تازه تنفس کنید

این روزها کمتر کسی است که دغدغه آلودگی هوا را نداشته باشد، در مورد تغذیه مناسب در این روزها بسیار گفته شده و می شود. اما خوب است بدانیم اگر فرصتی برایمان پیش می آید، کمی هم هوای پاک و تازه را تنفس کنیم و بدانیم چطور از این موهبت کمیاب بهره ببریم و به اینکه هوا بارانی است یا باد می وزد توجه نکنیم. درواقع تنفس اکسیژن آنقدر برای مان عادی و ناخودآگاه شده است که واقعا به فواید آن فکر نمی کنیم.

فست فود نخورید، فقط غذای خانگی

برای حفظ و نگهداری دراز ‌مدت غذاهای حاضری و خوش‌طعم کردن آنها، از افزودنی‌های متعددی استفاده می ‌شود. این افزودنی‌ها به همراه دیگر فرآیندهایی که روی غذا انجام می‌ شود، موجب از دست رفتن بخش زیادی از ارزش غذایی فست ‌فود می شود. از طرف دیگر، کارشناسان معتقدند که گسترش فست‌ فود یعنی گسترش چاقی. چاقی هم یعنی افزایش بیماری‌های قلبی‌-عروقی، دیابت،‌ ‌سرطان روده، سرطان معده،‌ ‌سرطان سینه، آرتروز، فشار خون بالا، نازایی و … .

همچنین دیابت یکی از بزرگ‌ترین خطرهایی است که سلامت مردم را در عصر کنونی تهدید می‌کند. بنابر گفته محققین، فقط در آمریکا حدود ۳۰ میلیون دیابتی وجود دارد که نزدیک به ۹ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد. بخش عمده‌ای از این گروه به دیابت نوع دو مبتلا هستند. پس خوردن غذاهای خانگی و ترک خوردن فست فودها از واجبات سبک زندگی سالم است.

گاهی اوقات گیاه خواری کنید

تحقیقات نشان داده که پرهیز از خوردن گوشت، کلید داشتن زندگی‌ طولانی در این افراد است. زیرا به دلیل پرهیز از مصرف گوشت و فراورده‌های حیوانی، سطح کلسترول خون افراد گیاه‌خوار پایین ‌است و این امر آنها را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، گرفتگی عروق و بیماری‌های قلبی مصون نگه می‌دارد. از طرفی دیگر، چربی کم در رژیم غذایی گیاه‌خواری از چاقی و بالا رفتن چربی خون جلوگیری می‌کند. پس در نتیجه هرکسی میتواند حتی به مدت کوتاهی گیاه خواری کند.

کنترل وزن

سبک زندگی | تگ

(۳۹۱)


391
بازدیدها