۱۰ خوراکی‌ سرشار از “فیبر” | فیلم

در اکثر غذاها و خوراکی‌ها مقداری فیبر وجود دارد. بسیاری از فرآورده‌های غذایی که دارای غلات و نان هستند مقدار زیادی فیبر دارند اما این منابع فیبر به علت داشتن مواد افزودنی، سالم‌ترین منابع برای تأمین فیبر نیستند. درواقع بسیاری از افزودنی‌هایی که همراه این فیبر‌ها وجود دارند برای سلامتی شما مضر هستند. بنابراین از آنجا که فیبر در بیشتر خوراکی‌ها وجود دارد بهتر است آن را از طریق مصرف مواد غذایی تازه تامین کنیم.

غذاهایی که دارای فیبر بالا هستند می‌توانند به هضم غذا و درمان مشکلات گوارشی و یبوست کمک شایانی کنند. همچنین خوردن غذاهای فیبر دار به جذب مواد مغذی کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا بعد از غذا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

فهرستی که در اینجا معرفی می‌شود به غذاهایی می‌پردازد که به عنوان منبع غنی فیبر کمتر شناخته شده هستند.

 

  1. آووکادو

میزان فیبر موجود در آووکادو بستگی به نوع آن دارد و می‌تواند از نوعی به نوع دیگر متفاوت باشد. علاوه بر فیبر، آووکادو سرشار از روغن‌های سالم است که به پایین آمدن کلسترول خون و کم شدن خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

  1. پرتقال

فیبرها اثر لاغری دارند و یبوست را از بین می‌برند؛ خیلی از مواد غذایی که روزانه استفاده می‌کنیم دارای فیبر هستند؛ بدن ما روزانه حدوداً به ۳۰ گرم فیبرغذایی نیاز دارد که با خوردن پرتقال که در دسترس عموم نیز قرار دارد می‌توان آن را برای بدن مهیا کرد.

  1. قارچ

فیبر موجود در قارچ می‌تواند به سلامت قلب کمک فراوانی بکند. فیبرهای بتاگلوکان موجود در قارچ می‌تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان و پیشگیری از تشکیل تومورها تقویت کند.

  1. لوبیا

فراموش نکنید که کمی لوبیای پخته نیز به بشقاب‌تان اضافه کنید. این ماده غذایی سرشار از فیبر است، یک ماده‌ معدنی ضروری برای داشتن استخوان‌های قوی، کاهش گرفتگی عضلات و کاهش درد مزمن.

  1. اسکواش

Squash (اسکواش)عموماً شبیه یک بلوط بزرگ بوده و بطور معمول سبز رنگ است. گونه های جدید آن سفید یا به رنگ کدو تنبل است و تمام گونه های آن گوشتی به رنگ زرد و نارنجی دارند. این خوراکی نسبتا جدید غنی از انواع مواد معدنی و فیبر است.

  1. کرفس

ساقه کرفس  کمتر از ۱۰ کالری  دارد پس  قطعا باعث کاهش وزن می شود. با این حال، راز واقعی کرفس بخاطر فیبر آن است.فیبر موجود در کرفس برای سیستم گوارشی فوق العاده خوب است. بنابراین کرفس انسان را سیر نگه میدارد. چون ۹۵ درصد آب  دارد.

 

  1. کاهو

سالاد کاهو حاوی مقادیر بالایی از فیبر و سلولز است که علاوه بر احساس سیری در افراد باعث بهبود فرآیند هضم مواد غذایی و کمک به دستگاه گوارش نیز می‌شود. براساس تحقیقات، فیبر موجود در کاهو به حذف نمک‌های صفراوی از بدن کمک می‌کند و به این ترتیب از بالا رفتن کلسترول خون جلوگیری می‌کند.

  1. تمشک

تمشک نیز دارای فیبر، آنتی‌اکسیدان و فیتونوترینت‌ها است که همگی به شیوه‌های مختلف برای سلامتی شما فایده دارند. این میوه دارای ترکیبات فنلی است که می‌توانند از بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ی اعصاب مرتبط با سن است، جلوگیری کنند. برای گنجاندن تمشک در برنامه‌ی غذایی‌تان است.

  1. کلم پیچ

کلم یکی از بهترین منابع فیبر است. کلم به دلیل میزان بالای آنتی‌اکسیدان و ویژگی‌های ضدالتهابی باعث سم‌زدایی و کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان می‌شود.

 

  1. کلم بروکلی

آن‌چه که باعث می‌شود بروکلی یک غذای سالم و مقوی باشد فقط منیزیم موجود در آن نیست بلکه مواد مغذی دیگری نیز مانند ویتامین C و K، فیبر و کلسیم در این کلم موجود است. کلم بروکلی همچنین یک منبع عالی بتاکاروتن است. لوتئین نیز در کلم بروکلی یافت می‌شود.

سبزیجات

سبزیجات فیبردار | تگ

(۴۱۶)


416
بازدیدها