۱۰ غذای چربی سوز که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید | فیلم

اگر برای وزن کم کردن تلاش می کنید، غذاهای چربی سوز به رژیم غذایی خود اضافه کنید شاید این رژیم، کار را کمی برای شما آسان‌تر کند.

انواع عدس

عدس بهترین منبع پروتئین در سبزیجات هستند. در حقیقت انواع عدس بهترین نوع پروتئین را که در انواع غذا پیدا می شوند را دارا هستند.

لبنیات کم چرب

راز چربی سوزی این سه ماده، کلسیم موجود در آنهاست. ماست و شیر برای بدن بسیار مفید هستند و اگر می خواهید به نتیجه مطلوبی برسید بهتر است با بازنگری به ۹۰ درصد مطالب روزنامه ها و مجلات مربوط به تغذیه از رابطه قوی بین کلسیم بالای جذب شده و بهبود ساخت ترکیبات مفید در بدن نهایت استفاده را ببرید.

آجیل و دانه های روغنی

تحقیقات نشان دهنده مفید بودن آجیل ها به ازای میزان فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید آنهاست. این مواد موجب افزایش میزان حساسیت بدن به انسولین می شود و به کاهش وزن کمک می کنند. گردو یکی از بهترین مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است و بادام ها دارای فواید زیادی ازجمله داشتن کلسیم و استخوان سازی هستند.

چای سبز

راز نهفته در چای سبز ماده کاتچین است. کاتچین موجب افزایش متابولیسم و میزان سوزاندن چربی کبد می شود. برای به دست آوردن این امتیاز، چهار تا شش فنجان چای سبز کافئین دار در روز بنوشید و ۱۸۰ دقیقه هر هفته ورزش کنید.

فلفل‌های تند چیلی

فلفل های چیلی تند می تواند به چاشنی ها در زندگی شما اضافه شود. فلفل های پر از ویتامین A و C اند. فلفل ها همچنین دارای بسته های فیبر، کلسیم و فسفر هستند. علاوه بر این فلفل های چیی حاوی ذراتی هستند که برای سوخت و ساز بدن بسیار مناسب است.

مرکبات

یکی از خوراکی هایی به سوزاندن چربی های شما کمک می کند گریپ فروت است. گریپ فروت نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران ۱۵ گرم از پکتین می کند. پکتین یکی از موادی است که به پایین آوردن سطح کلسترول شما کمک می کند. گریپ فروت ۷۴ کالری دارد و خالی از نمک و چربی است.

سبزی‌ها

انواع سبزی به طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و K، پتاسیم، آهن و کلسیم است و نسبت آن در کاهو بیشتر از دیگر سبزی ها است. به همین دلیل باعث چربی سوزی در بدن شما می شود.

غلات

لوبیای سویا، جوی دو سر، غلات کامل و نان‌های سبوس‌دار، ذرت کامل، و قطعاً میوه‌ها و سبزی‌ها از دیگر مواد غذایی کاهنده اشتهایند که اهمیت و اثر آنها در کاهش وزن بر هیچ کس پوشیده نیست.

کلم بروکلی 

معمولا مردم یا بروکلی را دوست دارند یا از آن متنفر اند. اگر شما از آن دسته ای هستید که بروکلی را دوست دارید، شما از یک غذایی لذت می برید که دارای کالری پایین است و دارای ویتامین C فیبر و کلسیم است.

گوشت‌های کم چرب

گوشت چاق می‌کند؛ اما قسمت‌های بدون چربی و بدون پوست آن از بهترین غذاهای یک رژیم کاهش وزن‌اند. چون دارای مقادیر بالای پروتئین و مقادیر اندکی از چربی است. همان طور که می‌دانید پروتئین اگر به میزان متعادل و مناسب مصرف شود، صرف ایجاد توده عضلانی می‌شود. به علاوه آنکه با عضلانی شدن بدن، مصرف انرژی توسط فرد افزایش یافته و سرعت سوخت و ساز و متابولیسم بالا می‌رود.

ماهی‌های چرب

ماهی‌ها به دو دسته چرب و معمولی تقسیم می‌شوند. در ماهی‌های چرب، چربی (امگا۳) در تمام قسمت‌های گوشت و اندام ماهی پخش شده است، اما در سایر ماهی‌ها، این چربی اغلب در کبد (جگر) تجمع یافته و به این دلیل است که ماهی‌های چرب اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. تحقیقات دیگر نشان می دهد دو ساعت بعد از خوردن ماهی های چرب و بعد از مصرف امگا ۳ احساس گرسنگی کمتر و رضایت بیشتری خواهید داشت. بنابراین بهتر است که حداقل دوبار در هفته از ماهی های چرب مانند قزل آلا استفاده کنید.

چربی سوزها

فلفل تند چیلی | تگ

(۲۹۵)


295
بازدیدها