ورزش های مناسب برای تقویت عضلات کمر | فیلم

ورزش کردن یکی از کارآمدترین و مؤثرترین روش‌های پیشگیری و درمان کمر درد مزمن یا عود کننده است. تقویت کمر و عضله‌های نگه دارنده‌ی ستون فقرات با انجام نرمش‌های معین از بروز کمر درد پیشگیری می‌کند، درد را کاهش می‌دهد و حتی در برخی موارد درمان قطعی درد کمر را به ارمغان می‌آورد.

کشش عضله‌های کوتاه شده‌ای که باعث به هم خوردن نظم ساختاری ستون فقرات و انحراف آن می‌شوند نیز از شدت درد کم می‌کند. بعضی از تمرینات کمر ملایم توان‌بخشی را می‌توان هر روز، و حتی با توجه به شرایط بیش از یک بار در روز، انجام داد.

در صورتی که عضلات کمر احتمالاً به دلیل به کار نگرفتن آنها پس از صدمه دیدن یا به دلیل انتخاب سبک زندگی غیرفعال، ضعیف شده و در وضعیت نامناسبی باشند، چون نرمش‌های تقویتی متداول و منظم سنگین‌تر فشار زیادی به عضلات کمر وارد می‌کنند و بار بیش از اندازه‌ای به آنها تحمیل می‌شود، غالباً در عوض انجام چنین نرمش‌هایی، با ورزش مخصوص کمر درد “توان‌بخشی” می توان به تقویت عضلات کمر پرداخت.

نرمش‌های کششی ملایم در ورزش درمانی کمر درد نیز معمولاً بیش از یک بار در روز انجام می‌شوند. چنانچه در ناحیه کمر یا پایین کمر و پشت کمر دچار مشکل هستید، یا احتمال می‌دهید که به عارضه‌ای مرتبط با این قسمت از بدن مبتلا شده باشید، با دکتر مشورت کنید.

 

(۲۴۵۵)