گیم پلی جذاب رد کردن مراحل ردلر در بازی بتمن؛ بخش پنجم | فیلم

ما بی‌شمار داستان مختلف درباره‌ی نبرد بتمن و جوکر داریم. تعداد کامیک‌بوک‌ها و اقتباس‌های مختلفی که به بتمن و بزرگ‌ترین دشمنش می‌پردازند، آن‌قدر زیاد است که روایت یک داستان دست‌اول که مخاطب را با جلوه‌ی تازه‌ای از نزاع این دو روبه‌رو کند خیلی خیلی سخت است. مخصوصا در دنیایی که شاهکاری به اسم «شوالیه‌ی تاریکی» هم وجود دارد.

اتفاقا خودِ من قبل از آغاز «شوالیه‌ی آرکام» به این فکر می‌کردم که واقعا بعد از کاری که نولان با جوکر کرد، دیگر چه داستان تازه‌ای برای روایت درباره‌ی او باقی مانده است. خیلی زود جوابم را در قالب «شوالیه‌ی آرکام» گرفتم. و در کمال شگفتی و خوشحالی باید بگویم: این بازی یکی از جذاب‌ترین و عمیق‌ترین داستان‌های بتمن/جوکری تاریخ را دارد. در حالی که جوکرش یک جوکر واقعی نیست و فقط زایده‌ی توهمات ترسناک بتمن است. بنابراین اگر شما هم به‌طرز دیوانه‌واری طرفدار خفاش و دلقک باشید، باید حس حوشحالی من از روبه‌رو شدن با یک داستان درجه‌یک از این دو را درک کنید. و اگر این بازی از زیر دستتان در رفته، آن را هرچه زودتر گیر بیاورید.

حالا نکته‌ی تحسین‌برانگیز کار راک استدی این است که آنها برای سومین بار پیاپی جوکر را به عنوان آنتاگونیست اصلی‌شان انتخاب کرده‌اند. به‌شخصه یکی از ترس‌‌هایم قبل از اجرای بازی این بود که نکند حضور جوکر به خاطر محبوبیت بی‌حد و مرزش، یکی از ابزارهای تبلیغاتی این بازی باشد و با وجود مترسک و شوالیه‌ی آرکام، جوکر حضور بی‌معنی و مفهومی داشته باشد. اما خیلی طول نمی‌کشد که متوجه می‌شویم، باز دوباره داستان حول جوکر می‌چرخد و این نه تنها بد نیست، بلکه راک استدی در این بازی پخته‌ترین جوکرشان را به نمایش می‌گذارد. پخته‌ترین از این لحاظ که آنها با جوکر همان کاری را می‌کنند که او را از زمان تولدش تاکنون این‌قدر دوست‌داشتنی، جذاب و وحشتناک کرده است.

منبع : سایت زومجی

(۱۲۵۵)


1,255
بازدیدها