“آمازون” سوپرمارکت های زنجیره ای “هول فودز مارکت” را با ۱۳٫۷ میلیارد دلار خرید | فیلم

شرکت آمازون در آمریکا، طی یک قرارداد به ارزش ۱۳٫۷ میلیون دلار که تا پایان سال ۲۰۱۷ به انجام خواهد رسید، سوپر مارکت زنجیره‌ای «هول‌فودز» را خریداری کرد.

تحلیل‌گران معتقدند، آمازون با خریداری این فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی، می‌تواند تهدیدی برای سوپرمارکت‌های سنتی محسوب شود. سوپرمارکت‌های کوچک نه تنها باید با یکدیگر و با فروشگاه‌های بزرگ غیرسنتی از جمله وال‌مارت رقابت کنند، بلکه حالا شرکت آمازون با قدرت مالی بالا، از دیگر رقبای سرسخت آنها خواهد بود.

آمازون با خریداری هول‌فودز می‌تواند محصولات غذایی ارگانیک را با کیفیتی بالا وارد بازار کند و مصرف‌کنندگان هم برای تهیه این مواد، مجبور به رفتن به سوپرمارکت نخواهند بود.

یک استراتژیست ارشد بازار گفته است، ادغام این دو شرکت قطعا به نفع سرمایه‌گذاران و سهام‌داران این شرکت و به ضرر رقبای آنها خواهد بود.

گفتنی است، هول‌فودز که به فروش کالاهای نسبتا گران‌قیمت معروف است، در چند سال اخیر با ورود رقبای بیشتر به عرصه خرده‌فروشی محصولات ارگانیک، با افت سهام مواجه شده بود.

هول‌فودز در سال ۱۹۷۸ تاسیس شده است. اما در سال‌های اخیر موفق به سبقت گرفتن از رقبای خود نشده بود، و از سوی بسیاری از سهام‌داران و سرمایه‌گذاران این شرکت مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

این فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت نام تجاری هول‌فودز به فعالیت خود ادامه خواهند داد. دفتر مرکزی شرکت نیز در تگزاس باقی می ماند.

منبع: یورو نیوز

(۸۹)


89
بازدیدها