مقایسه دیدنی تویوتا لندکروزر ۲۰۱۶ و لکسوس ال ایکس ۲۰۱۶ | فیلم

اولین فیس لیفت نسل کنونی لندکروزر مدل ۲۰۱۳ بود و مدل ۲۰۱۶ دومین فیس لیفت محسوب می‌شود؛ نسل جدید آن‌هم برای حدود دو یا سه سال آینده درراه است. نکته قابل‌توجه در مورد به‌روزرسانی جدید این است که تغییرات ظاهری و داخلی بارز، سامانه‌های جدید امنیتی، ارتقای کیفیت رانندگی و فناوری‌های چندرسانه‌ای (Multimedia) بهبودیافته باعث شده که مدل جدید بیشتر از یک خودروی فیس لیفت شده عادی به نظر برسد.

مقایسه دیدنی تویوتا لندکروزر و لکسوس ال ایکس

با اولین نظر به فیس لیفت ۲۰۱۶ دماغه تغییریافته را تشخیص می‌دهید. طبق گفته‌های تویوتا جلوپنجره، چراغ‌های جلو، سپر، گلگیرها و درپوش پیشرانه کاملاً جدید هستند که درمجموع رخ مدرن و گیراتری به خودرو داده‌اند. چراغ‌های جدید به عقب هم سرایت کرده و نوار کرومی این بار دورتادور بدنه حجیم لندکروزر را طی می‌کند.

درون کابین از تریم نرم و باکیفیت‌تر، نمایش‌دهنده‌های طرح نو و دکمه‌های جدید استفاده‌شده است. کنسول مرکزی از نو طراحی‌شده و این بار تنظیمات سامانه تهویه، خروجی USB و جا لیوانی را در دل خود دارد. کمی بالاتر در مرکز کنسول جلو نمایشگر جدید ۴٫۲ اینچی قرارگرفته؛ نمایشگر اصلی ۹ اینچی هم بالاتر از همه میان دو خروجی سامانه تهویه هوا می‌نشیند. بعضی از اطلاعاتی که در نمایشگر دیده می‌شود عبارت‌اند از: دنده انتخابی، سرعت‌سنج، مسافت سنج، مصرف سوخت و فشار باد تک‌تک لاستیک‌ها. یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه و سامانه سرگرمی عقب مجهز به نمایشگرهای ۱۰ اینچی (داخل پشت‌سری صندلی‌های جلو) نیز در دسترس خواهد بود.

سامانه ۴WD دائمی لندکروزر از طریق دیفرانسیل لغزش محدود (Torsen) قدرت را به‌صورت ۶۰/۴۰ بین محورهای جلو/عقب تقسیم می‌کند، همچنین توانایی این را دارد که وضعیت چرخ‌ها را بررسی کرده و گشتاور بیشتر را به چرخ‌هایی بدهد که بیشترین چسبندگی را دارند. در کنار آن سامانه‌های الکترونیکی مخصوص آفرود نیز تعبیه‌شده است، یکی از این سامانه‌ها با نام Multi-terrain Select شناخته می‌شود که در سطوح سست مانند ماسه و گِل به چرخ اجازه لغزش بیشتر از حد استاندارد می‌دهد تا خودرو بدون فرورفتن در زمین به سمت ادامه مسیر حرکت کند.

همچون یک تراک لوکس که در میان دریای لندکروزرها گزینش شده، لکسس LX570 به نحو بارزی توانسته است جایگاه شایسته و درخوری را برای خود خلق نماید. از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون، این سومین فیس‌لیفتی است که این خودرو به خود دیده است که البته نخستینشان، چیزی فراتر از تغییر صرف سپرها بود. در این میان هم ما توانستیم به مدت کوتاهی، نسخه جدید این خودرو را در امارات برانیم.

تغییرات خارجی این خودرو به‌اندازه کافی رادیکال هستند تا نسخه جدید LX را همانند یک خودروی نسل جدید جلوه دهند. این تغییرات در بخش اعظم پانل‌های بدنه، چراغ‌های جلو و عقب تیز و زاویه‌دار آن که راهنماهای تناوبی بر رویشان جای گرفته‌اند و نیز یک جلوپنجره مشبک تیغه دار تجلی یافته است.

در داخل کابین این خودرو، داشبورد و پانل درب‌ها کاملاً جدید هستند و علاوه بر آن، از جزییاتی همچون چرم دوخته شده داشبورد، سطوح چرمی درب‌ها و کنسول میانی، یک کاور جدید برای جادستکشی و نیز چوب طبیعی، تریم فلزی و یک صفحه نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی فوق‌العاده پهن که با وسیله‌ای به نام موس – جوی استیک کنترل می‌شود، بهره می‌برد. بالاترین تیپ این خودرو که نسخه در حال تست نیز از همان نوع است، معادل ۴۵۰/۰۰۰ درهم ارزش دارد و از تجهیزاتی همچون “سامانه محافظ دمای هوا” برخوردار است که در آن دمای هوا به درخواست هر یک از سرنشینان خودرو، به‌طور جداگانه تنظیم می‌شود. مضاف بر آن، تجهیزاتی همانند سیستم صوتی حرفه‌ای مارک لوینسون (MARK LEVINSON) با ۱۹ عدد بلندگو، یک محفظه سردکننده، یک نمایشگر بالاسری (HEAD-UP DISPLAY) و همچنین صفحه نمایشگر بزرگ اختصاصی برای هر یک سرنشینان عقب با سایز ۱۱٫۶ اینچی، در این تیپ قابل مشاهده است.

لکسس LX 570 هفت نفره با تکان‌ها و نوسانات قابل توجهی که در بدنه‌اش مشاهده می‌شود هنوز همچون یک شاگرد قدیمی مدرسه اس‌یووی‌ها به نظر می‌آید، گرچه می‌توانید حس کنید که فنربندی تطبیقی این خودرو به بهترین وجه با آن مقابله می‌کند. ساختار بدنه بر روی شاسی (BODY-ON-FRAME) این خودرو می‌تواند به‌طور اتفاقی و رندم، در مقابل برخی از ناهمواری‌ها و لرزش‌ها موجود در بخش‌هایی از اتوبان پاسخگو باشد. فرمان این خودرو هم به طرز عجیبی در هنگام پارک کردن سفت است ولی در سرعت‌های بالاتر سبک‌تر می‌شود.

(۴۱۵۵)


4,155
بازدیدها