لکسوس ال اس ۵۰۰؛ رقیبى جدى براى مرسدس بنز اس کلاس و ب ام و | فیلم

فروش انفجاری اولین نسخه‌ی لکسوس با کد LS400 در سال ۱۹۹۰، موفقیتی تمام‌عیار برای این زیرشاخه‌ی تازه‌تأسیس تویوتا در زمان خود بود. جالب اینجا است که آن نسخه هم در نمایشگاه خودروی دیترویت ۱۹۸۹ رونمایی شد و سال بعد فروش بیش از ۴۰ هزار دستگاه در امریکا را تجربه کرد. امروز در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷، بار دیگر شاهد معرفی آخرین نسخه از لکسوس سری LS هستیم. هرچند هم‌اکنون شاسی‌بلند RX پرچم‌دار لکسوس محسوب می‌شود؛ اما سری LS به دنبال تکرار افتخارات خود در ۲۶ سال پیش است.

لکسوس ال اس ۵۰۰

ls 1990

سری ۲۰۱۸ با کد LS500 پنجمین نسل از سدان‌های لوکس و فول‌سایز لکسوس است که نسبت به مدل فعلی بزرگ‌تر، قوی‌تر و جذاب‌ترشده است. با چراغ‌های کشیده‌‌ی طرح Z و جلوپنجره‌ی خاص لکسوس‌های مدرن، زبان طراحی این برند ژاپنی کاملا حفظ شده است. با این حال، مهندسان لکسوس شخصیت سری جدید LS را ارتقا‌ء داده‌اند و با خطوطی هنرمندانه در سطوح جانبی بدنه، خصوصا روی گلگیر عقب، حسی شناور را برای آن تداعی می‌کند. هرچند LS‌-های گذشته حالتی سه تکه و جعبه‌ای در بدنه داشتند، سری جدید سنت‌شکنی کرده است و کاملا بدنه‌ای واحد و یک‌دست را نشان می‌دهد که با شیشه‌ی عقب کشیده و با شیب ملایم، سبک و استایل خود را به سمت خودروهای فست‌بک مانند آئودی A7 و پورشه پانامرا برده است.

ls500

زبان طراحی جدید لکسوس به اختصار GA-L نامیده می‌شود که مخفف معماری لوکس جهانی (Global Architecture Luxury) است. شاسی و پلت‌فرم LS500 با سری LC مشترک است؛ اما طبیعتا LS به دلیل چهاردر بودن، فاصله‌ی محورهای بیشتر و اتاق بزرگ‌تری دارد. این نسخه برخلاف گذشته با دو نوع اتاق و سایز بدنه عرضه نمی‌شود تا به‌صورت فول‌سایز، آماده‌ی رقابت با کلاس S مرسدس بنز، آئودی A7 و سری ۷ بی‌ام‌و باشد. با این هدف، ارتفاع سقف کاهش و عرض خودرو افزایش یافته است.

در هوشمندسازی و فناوری خودران، سری LS جلوتر از دیگر محصولات لکسوس است و کروزکنترل هوشمند با امکان حرکت و ایست خودکار در ترافیک، آلارم صوتی در هنگام تعویض لاین، رادار تشخیص اجسام و موجودات زنده و ترمز اتوماتیک به هنگام پارک و حرکت با سرعت آهسته در این خودرو دیده می‌شود.

همه چیز در LS500 ایده‌آل و رویایی است به جز قیمت. مدیران لکسوس هنوز بهای قطعی آن را اعلام نکرده‌اند؛ اما اطمینان داده‌اند که نسخه‌ی ۲۰۱۸ از مدل فعلی که با حداقل آپشن‌ها، ۷۳هزار دلار قیمت دارد، گران‌تر و مدل فول آپشن LS500 نزدیک به ۱۰۰ هزاردلار خواهد بود. سری ۲۰۱۷ لکسوس هم‌اکنون در مقایسه با مرسدس S550 که ۹۷ هزار دلار قیمت دارد و بی‌ام‌و ۷۵۰i که ۹۶ هزار دلار است، گزینه‌ای اقتصادی‌تر و پرفروش است. عرضه‌ی LS مدل ۲۰۱۸ در حدود ۱۱ ماه دیگر، آغاز خواهد شد.

(۹۱)


91
بازدیدها

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>