شاخ به شاخ تویوتا یاریس و کمرى | فیلم

شاخ به شاخ تویوتا یاریس و کمرى

تویوتا یاریس نیز همین وضعیت را در بین کلاس خودرویی‌اش دارد و به راحتی توسط رقیبان پشت‌سر گذاشته می‌شود. تستی که در اینجا انجام شده نیز مؤید این ماجراست و یاریس یکی از کُندترین، پر سر و صداترین و ناراحت‌ترین رانندگی‌ها را در بین خودروهای کوچک هم‌کلاسش دارد و قابلیت‌های کاربردی‌اش نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند.

نمی‌توان نسبت به موتور زیر حدَ متوسط ۱/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۰۶ اسب‌بخار در یاریس LE بی‌اعتنا بود؛ همین‌طور گیربکس استاندارد ۴ سرعته اتوماتیک. البته یک ارتقای طراحی گیربکس برای ۲۰۱۵ به منظور بهبود کیفیت تعویض دنده‌ها اِعمال شده، ولی هنوز راه زیادی را تا ساکت‌کردن اعتراض تویوتا یاریس در سرعت‌های بزرگراهی پیش رو دارد. این خودرو به ۱۰/۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که رقیبان آن با سطح قدرت بالاتر و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، شتاب بیشتری در این زمینه دارند؛ از جمله فورد فیستا با شتاب ۸/۷ ثانیه، هیوندای اکسنت با شتاب ۹/۹ ثانیه و حتی کیا ریوی فراموش‌شده با شتاب ۹/۵ ثانیه.

(۶۷)