فیس لیفت رنج روور اسپورت رونمایی شد | فیلم

فیس لیفت رنج روور اسپورت با قدرت بیشتر و تکنولوژی‌های مدرن‌تر نسبت به قبل معرفی شد. در طراحی این مدل جدید، برخی تغییرات به وضوح قابل مشاهده هستند. سپر جلوی جدید، جلوپنجره‌ی بازطراحی شده و چراغ‌های جلوی LED ماتریکس جزو اولین مواردی هستند که با نگاه به نمای بیرونی خودرو به چشم می‌آیند. ورودی‌های هوای درون سپر جلو نیز جهت بهبود هوا و خنک‌کنندگی پیشرانه به‌روزرسانی شده‌اند. در نمای عقب این خودروی لوکس، یک اسپویلر تهاجمی‌تر نصب شده و رینگ‌های جدید ۲۱ و ۲۲ اینچی به همراه پکیج بیرونی مشکی از دیگر تغییرات فیس لیفت رنج روور اسپورت هستند.

تغییرات طراحی خودرو به فضای داخلی نیز راه پیدا کرده و در این بخش دو نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید Touch Pro Duo به همراه یک نمایشگر ۱۲ اینچی جدید به عنوان صفحه آمپر دیجیتالی خودرو به چشم می‌خورد. یک نمایشگر ۱۰ اینچی تمام رنگی نیز در کابین خودرو اضافه شده است. پورت‌های شارژ بیشتر و سیستم کلید فعال که امکان قفل یا باز کردن خودرو بدون نیاز به حمل کلید را فراهم می‌کند از دیگر تغییرات داخلی رنج روور اسپورت ۲۰۱۸ به شمار می‌روند.
در تودوزی داخلی خودرو از چرم مدل بزرگ‌تر رنج روور استفاده شده و کمپانی لندروور، امکان نورپردازی داخلی در ۱۰ رنگ مختلف را نیز در مدل ۲۰۱۸ رنج روور اسپورت فراهم کرده است. سیستم نانو یونیزاسیون هوای کابین، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این خودروی لوکس محسوب می‌شود. این سیستم با استفاده از ذرات آبی به اندازه نانو، مواد مضر را تجزیه کرده و کیفیت هوای اتاق را افزایش می‌دهد. قابلیت باز کردن آفتاب گیرهای برقی خودرو با حرکات دست در جلوی آینه وسط از دیگر ویژگی‌های جدید و جالب فیس لیفت رنج روور اسپورت است.

رنج-اوور | تگ

نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی خودرو توسط یک پکیج باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۳٫۱ کیلووات ساعت تامین می‌شود. رنج روور اسپورت پلاگین هیبریدی قادر است با استفاده از این باتری تا مسافت ۵۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. این باتری‌ها از طریق پورت شارژی که در سمت راست جلوپنجره تعبیه شده و با شارژرهای اختصاصی ۳۲ آمپری شارژ می‌شوند و شارژ کامل آن‌ها به مدت ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد. البته در صورت استفاده از شارژرهای معمولی ۱۰ آمپری، این زمان به ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه می‌رسد.

فیس-لیفت | تگ

رنج روور اسپورت P400e نخستین محصول پلاگین هیبریدی لندروور محسوب می‌شود. این خودرو تنها ۲٫۸ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و تولید کربن دی اکسید آن نیز فقط ۶۴ گرم در هر کیلومتر عنوان شده است. این اعداد و ارقام با توجه به وزن و ابعاد خودرو بسیار خارق‌العاده هستند. البته تمرکز رنج روور اسپورت پلاگین هیبریدی بر روی قضیه کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها به معنای تضعیف عملکرد خودرو نیست. این خودروی لوکس برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها به ۶٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این محصول در حالت تمام الکتریکی نیز می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
علاوه بر ارائه نسخه پلاگین هیبریدی، کمپانی لندروور در مدل اسپورت SVR نیز تغییراتی ایجاد کرده و آن را با قدرت بیشتر از قبل روانه بازار می‌کند. خروجی پیشرانه ۵ لیتری V8 این نسخه با ۲۵ اسب بخار بیشتر به ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر رسیده است. رنج روور اسپورت SVR جدید با این توان فنی، ظرف مدت ۴٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و از توان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت نیز برخوردار است.

(۶۷)


67
بازدیدها