تست تصادف رنو کولیوس با دریافت ۵ ستاره ایمنى | فیلم

شاید در نگاه نخست تفاوت خاصی بین مشخصات فنی کولیوس جدید با نسل قبلی آن دیده نشود، واقعیت آن است که موتور ۲٫۵ لیتری ۱۷۰ اسب بخاری تا حد زیادی به نسل قبلی شباهت دارد اما گیربکس CVT نسل اول کولیوس قدیمی حالا جای خود را به نسل جدید گیربکس های CVT رنو نیسان با نام تجاری XTRONIC داده است که مشخصات عملکردی و اقتصادی بهتری را نسبت به گذشته ارائه می دهند و از قابلیت شبیه سازی تعویض هفت دنده نیز برخوردارند.

کراس اوور های سایز متوسط مانند کولیوس معمولا در زمینه رانندگی آفرود حرف چندانی برای گفتن ندارند اما کولیوس با فاصله ۲۱ سانتی متر از زمین، حداقل در این زمینه نسبت به رقبای خود برتری اندکی دارد و می تواند مسیرهای ناهموار تری را بدون مشکل پشت سر بگذارد.

رنو | تگ

رنو | تگ

سه تیپ مختلف رانندگی تک دیفرانسیل (انتقال نیروی دائمی به چرخ های جلو)، دو دیفرانسیل هوشمند (انتقال لحظه ای به چرخ های عقب برای جبران هرزگردی) و چهارچرخ متحرک دائمی برای کولیوس در نظر گرفته شده است که در شرایط برفی و لغزنده باید بین حالت های دوم و سوم یکی را انتخاب کنید و به نظر می رسد که انتخاب حالت دوم با توجه به شرایط مسیر هوشمندانه تر باشد.

(۲۰۹)


209
بازدیدها