ثبت رکورد گینس با جگوار براى پرش | فیلم

سابقه‌ی جگوار در ساخت شاسی‌بلند از ۲ سال تجاوز نمی‌کند؛ اما حالا با سه عضو شناخته می‌شود که شامل F-Pace ،E-Pace و I-Pace است. اولین خودروی جگوار در این کلاس بدنه، مدل F-Pace بود که امسال وارد بازار جهانی شد؛ اما با استقبالی کم‌نظیر، نه‌تنها فروش بالایی تجربه کرد، بلکه توسط بسیاری از کارشناسان به‌عنوان بهترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

درحالی‌که مدل تمام الکتریکی I-Pace هم تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد؛ عضو سوم این گروه با نام E-Pace، در کلاس کراس‌اوورهای سایز کوچک و لوکس حضور خواهد داشت تا رقابت جگوار با بزرگان خودروسازی دنیا، نزدیک‌تر شود. مدل E-Pace در بازاری حضور دارد که بی‌ام‌و X1، لکسوس NX، مرسدس بنز GLA و اینفینیتی QX30 با آستانه‌ی قیمت ۳۵ هزار دلار، در آن عرضه می‌شوند و کار را برای جگوار سخت خواهند کرد.

با وجود طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف بنزینی که در مدل محبوب F-Pace وجود داشت، خودروی E-Pace فعلا با یک پیشرانه‌ی بنزینی از نظر حجم عرضه می‌شود و برنامه‌ای برای تولید نمونه‌ی هیبرید ندارد؛ هرچند نسخه‌های دیزل برای بازار اروپا موجود خواهند بود. به نظر می‌رسد جگوار از موفقیت پیشرانه‌ی مدرن خود در E-Pace آگاه است و با اطمینان از عملکرد رضایت‌بخش این نسخه، به تولید محصول جدید خود می‌پردازد.

جگوار E-Pace با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر ارائه می‌شود که به لطف استفاده از توربوشارژر، قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. وزن خالص E-Pace حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم است؛ اما با همین پیشرانه می‌تواند در زمانی حدود ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند این آمار، برای یک کراس‌اوور ایده‌آل به نظر می‌رسد؛ اما جگوار نسخه‌ی قدرتمندتری نیز در نظر گرفته است که از همین پیشرانه‌ی ۲ لیتری، قدرت باورنکردنی ۲۹۶ اسب بخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر در اختیار می‌گذارد. این نسخه‌ از E-Pace، در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

(۴۳)


43
بازدیدها