تست موس پژو ٢٠٠٨ | فیلم

پژو ۲۰۰۸ ظرف ماه های گذشته در بازار جهان مورد به روز رسانی و فیس لیفت جزئی قرار گرفت و حالا همین مدل فیس لیفت شده قرار است در ایران خودرو مونتاژ شود.البته با توجه به چرخه حیات خودروها در بازار جهان و مقایسه آن با عمر بی پایان آن ها در بازار ایران، کمی بعید به نظر می رسد که همزمان با خروج ۲۰۰۸ از بازار های اروپایی، شاهد جایگزین شدن آن در بازار ایران نیز باشیم.

پژو ۲۰۰۸ مانند پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۸ بر روی کوچکترین پلت فرم مشترک پژو سیتروئن موسوم به PSA PF1 شکل گرفته است، در واقع پژو ۲۰۶ به عنوان اولین خودرو طراحی شده روی این پلت فرم، تحولی در محصولات پژو سیتروئن به حساب می آمد.

البته ۲۰۰۸ محصول سال ۲۰۱۳ است و طبیعتا تفاوت های ساختار و به خصوص ایمنی زیادی نسبت به پژو ۲۰۶ مربوط به سال ۱۹۹۸ دارد اما می توان گفت که با توجه به یکسان بودن مهندسی دو خودرو، اجزای زیر بندی و ساختار فنربندی تمامی خودروهای شکل گرفته بر روی این پلت فرم بسیار به یکدیگر نزدیک است و از همین روست که ۲۰۰۸ نیز مانند ۲۰۶ از فنربندی مک فرسون برای چرخ های جلو و اکسل عرضی به همراه بازوهای دنباله ای در چرخ های عقب سود می برد که البته فنربندی چندان پیشرفته و کاملی در سال ۲۰۱۷ به حساب نمی اید.به همین دلیل نیز بسیاری از نشریات خارجی از هندلینگ و کیفیت سواری پژو ۲۰۰۸ نسبت به رقبای نامدار خود ایراد گرفته اند.

 

(۱۵۹)


159
بازدیدها