فورد موستانگ با تیونینگ “جی ام ای” | فیلم

پیشرانه‌ی این خودرو، همچنان از نمونه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری در نمونه‌ی استاندارد موستانگ GT استفاده می‌کند؛ اما با بسته‌های افزایش قدرت شرکت تیونینگ GME قابل سفارش است. هرکدام از این بسته‌ها، علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه، استانداردهای زیست‌محیطی و بخش تقویت خودروی شرکت فورد را رعایت کرده‌اند.

نصب هر کدام از پکیج‌های افزایش قدرت GME، نیازمند مکانیک متخصص و تنظیم مجدد ECU به کمک لپ‌تاپ و اینترنت خواهد بود. این بسته‌ها برای موستانگ GT مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار قابل سفارش هستند؛ اما برای نوع دستی، می‌توانند با سیستم کنترل گشتاور همراه شوند. تیونینگ GME، صرفا روی مدل‌های GT از فورد موستانگ قابل انجام خواهد بود و راننده را ملزم به استفاده از بنزین با اکتان ۹۱ یا بیشتر می‌کند که ممکن است در بسیاری از نقاط جهان، در دسترس عموم نباشد.

هزینه‌ی نصب پکیج تیونینگ شماره‌ی ۱، حدود ۵۴۰ دلار است و شامل فیلتر هوای اسپرت از برند معتبر K&N می‌شود که افزایش قدرت به میزان ۱۶ اسب بخار و ارتقاء نهایت گشتاور به میزان ۲۲ نیوتن‌متر در پی خواهد داشت. شاید این آمار چندان جذابیتی نداشته باشد؛ اما می‌تواند گشتاور موستانگ GT در دور موتور ۱۵۰۰ دور بر دقیقه را به میزان ۵۵ نیوتن‌متر افزایش دهد که در هنگام شروع شتاب‌گیری، راه‌گشا و ارزشمند خواهد بود.

تقویت کامل موستانگ GT توسط شرکت تیونینگ GME، از نصب سوپرشارژر و اینترکولر آغاز می‌شود که از برند معتبر اندلبروک انتخاب شده است. پس از آن، با تنظیم سیستم ECU، سوخت‌رسانی و تغذیه‌ی پیشرانه بهینه‌سازی می‌شود و با یک ست اگزوز تمام آلومینیوم خاتمه می‌یابد. این فورد موستانگ که به دلیل حضور شرکت تیونینگ GME در آلمان، موستانگ نوع اروپایی نام‌گذاری شده است، با استفاده از یک ریموت کنترل می‌تواند چهار نوع صدای مختلف از سیستم اگزوز خود تولید کند.

سیستم تعلیق و فنربندی موستانگ با تیونینگ GME، قابل تغییر است و با رینگ‌های اسپرت سیاه و ۲۱ اینچ اختصاصی ارائه می‌شود که پهن‌تر از نمونه‌های مشابه و سبک‌وزن هستند. هوای ورودی به پیشرانه از طریق جلوپنجره، با سیستمی که توسط شرکت GME طراحی شده است، کنترل می‌شود تا بهترین فرایند کاهش حرارت حاصل شود.

با توجه به حضور یک سوپرشارژر و اینترکولر غول‌آسا در این خودرو، یک جلوپنجره‌ی نازک و لانه‌زنبوری، همراه با کیت بدنه‌ی آیرودینامیک GME ارائه می‌شود تا هوای بیشتری به پیشرانه برسد. ظاهر موستانگ اروپایی با رکاب‌های جدید و سپرهای اختصاصی، کاملا متمایز از نمونه‌ی استاندارد این خودرو، به نظر می‌رسد و با رنگ سیاه بدنه و رینگ‌ها، جذابیت زیادی دارد. اسپویلر عقب و بالچه‌ی هدایت هوا در زیر سپر جلو، ویژگی آیرودینامیک این خودرو در سرعت‌های بالا را بهبود می‌بخشد و علاوه بر ظاهر، بر تأمین نیروی عمودی تأثیرگذار خواهد بود.

قدرت موستانگ GT تیونینگ GME به ۷۰۵ اسب بخار می‌رسد و با گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر همراه خواهد بود. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به زمان ۳.۹ ثانیه احتیاج دارد و نهایت سرعت آن به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت نهایی این محصول از شرکت تیونینگ GME هنوز نامشخص است؛ اما مسلما بیش از ۲ برابر موستانگ GT استاندارد خواهد بود. نمونه‌ی ساخت فورد، با پیشرانه‌ی ۵ لیتری تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل، ظرف ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها به زمان ۱۸ ثانیه نیاز خواهد داشت. نهایت سرعت موستانگ GT، حدود ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت است و با آستانه‌ی قیمت ۳۳ هزار دلار فروخته می‌شود.

منبع : MOTORTREND

 

(۱۷)


17
بازدیدها

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>